Distance Education in Schools: Perspectives and RealitiesRoumen Nikolov, Iliana Nikolova
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 659 bis 674), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter discusses the role of distance education in K-12 education. Distance education is used as a general term for teaching and learning when teachers and learners are separate in terms of space and time, in which information and communication technology (ICT) are used to facilitate the teaching and learning process. It is believed that because of developments in ICTs distance education can serve as a catalyst of a new global educational reform in schools aimed to break the monopoly of the print and paper based educational system. To realize such ongoing educational reform distance education should make use of virtual learning environments which do not put clear boundaries between physical and virtual worlds. A key factor for success of distance education is to design virtual learning environments which apply relevant instructional design strategies based on a current learning theory. Research on the effectiveness of distance education is discussed. The future of distance education is considered in the context of Web 2.0 schools.
Von Roumen Nikolov, Iliana Nikolova im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Distance Education in Schools: Perspectives and Realities Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | distance learning / Fernunterrichtdistance learning , LehrerInteacher , Lernenlearning , Schuleschool |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Distance Education in Schools: Perspectives and Realities: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 168 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.