ICT in Initial Teacher TrainingCountry report Sweden
Ann-Britt Enochsson, OECD Organisation for Economic Co-operation and Development
Publikationsdatum:
|
![]() |

Zusammenfassungen
The aim of the present report is to describe how student teachers in Sweden are prepared to integrate technology in their future teaching. The report is part of the comparative OECD study ICT in initial teacher training which has the objectives of providing a detailed picture of how technology is used in initial teacher training in the OECD countries from a comparative perspective, analysing the views of the main stakeholders, and issuing a number of policy recommendations in this domain both for teacher training institutions and governments. The study on ICT in initial teacher training is a project strand within the OECD/CERI project New Millennium Learners; it includes an international review of the state of the art and new empirical data collected through surveys and institutional case studies. Countries contributing case studies to this project strand are Austria, Chile, Denmark, Finland, France, Hungary, the Netherlands, Norway, Sweden, the United Kingdom and the United States. Except for the USA, all countries have used the same survey instrument translated into local languages.1 The present report describes the outcome of the Swedish case study and surveys.
Von Klappentext im Text ICT in Initial Teacher Training (2010)
Dieser Text erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | ICTICT
, ![]() ![]() ![]() |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen 
- ICT-Professionalisierung und ICT-Beliefs - Professionalisierung angehender Lehrpersonen in der digitalen Transformation und ihre berufsbezogenen Überzeugungen über digitale Informations- und Kommunikationstechnologien (ICT) (Robin Schmidt) (2020)
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.