From Handheld Collaborative Tool to Effective Classroom ModuleEmbedding CSCL in a Broader Design Framework
Zu finden in: CSCL 2009, 2009
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Zusammenfassungen
The TechPALS project expanded a general-purpose handheld CSCL tool (from
Chile) to a 3-week classroom module for primary school mathematics (in the United States).
To go from tool to module we articulated a framework for an effective CSCL practice–
including curricular fit, training materials, pedagogical guidance, formative and summative
assessments, and logistical support. In parallel, to meet requirements of the U.S. Department
of Education, we conducted classroom experiments to investigate the achievement differences
between students who were randomized to use either TechPALS or a non-CSCL product. In
this paper, we examine the design changes from initial classroom pilot tests to eventual
attainment of statistically significant results, emphasizing the integration of technology,
activity designs, and broader educational practices that was required to achieve impacts in
ordinary, low-income schools. Based on these results, we recommend a “curricular activity
system” framework to support effective CSCL practices.
Von Jeremy Roschelle, Ken Rafanan, Gucci Estrella, Miguel Nussbaum, Susana Claro im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text From Handheld Collaborative Tool to Effective Classroom Module Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Roy Pea , Jeremy Roschelle | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Handheld / PDAHandheld , Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school , Lernenlearning | ||||||||||||||||||
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.