/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Building on New Constructivist Ideas and CmapTools to Create a New Model for Education

Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Joseph D. NovakAlberto J. CañasIn this paper we first explore the power of CmapTools and how it can support concept mapping, and then discuss how these tools and new ideas can lead to a New Model of Education.
Von Joseph D. Novak, Alberto J. Cañas im Konferenz-Band Second International Conference on Concept Mapping (2006) im Text Building on New Constructivist Ideas and CmapTools to Create a New Model for Education
Joseph D. NovakAlberto J. CañasThere is today almost universal agreement that every learner must construct her/his own knowledge structure, or cognitive structure, through her/his own efforts. The commitment to building a powerful knowledge structure must be the learner’s commitment. There is less universal recognition that knowledge structures are built primarily through meaningful learning, and by contrast, rote learning or simply memorizing information contributes little to building a person’s knowledge structure. Nevertheless, we believe that Ausubel’s theory (1963; 2000) provides a strong foundation on which to improve teaching and learning. We shall seek to illustrate this through efforts that employ constructivist epistemology and constructivist cognitive psychology, together with the use of the Internet and CmapTools, a software toolkit to aid in the construction of concept maps.
Von Joseph D. Novak, Alberto J. Cañas im Konferenz-Band Second International Conference on Concept Mapping (2006) im Text Building on New Constructivist Ideas and CmapTools to Create a New Model for Education

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mario Arroyo, D.P. Ausubel, Alberto J. Cañas, Roger Carff, Rodrigo Carvajal, Thomas Eskridge, Gloria Gómez, D. B. Gowin, Greg Hill, James Lott, Joseph D. Novak, Niranjan Suri, Lew Semjonowitsch Vygotsky

Aussagen
KB IB clear
Concept Maps fördern das Lernenconcept maps foster learning

Begriffe
KB IB clear
Cmap Tools, Concept MapConcept Map, Concept Mapping SoftwareConcept Mapping Software, Internetinternet, Konstruktivismusconstructivism, Lernenlearning, Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 13, 19, 15, 11, 11, 13, 11, 15, 22, 4, 4, 11582512057
1963The Psychology of Meaningful Verbal Learning (D.P. Ausubel) 23000
1968Educational Psychology (D.P. Ausubel) 35000
1985  local Learning how to learn (Joseph D. Novak, D. B. Gowin) 6, 11, 22, 13, 10, 10, 7, 10, 16, 16, 3, 4393742131
2000The Acquisition and Retention of Knowledge (D.P. Ausubel) 1000
2005 local web Concept Maps: Theory, methodology, technology Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Alberto J. Cañas, F. M. González, Joseph D. Novak) 13, 21, 14, 14, 14, 12, 9, 16, 16, 7, 1, 21210321973
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1964The importance of conceptual schemes for teaching science (Joseph D. Novak) 2000
2005 local web CmapTools (Alberto J. Cañas, Greg Hill, Roger Carff, Niranjan Suri, James Lott, Gloria Gómez, Thomas Eskridge, Mario Arroyo, Rodrigo Carvajal) 3, 8, 7, 14, 7, 5, 5, 4, 10, 11, 11, 16131676

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Behaviorismus, Schule

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.