Building on New Constructivist Ideas and CmapTools to Create a New Model for EducationZu finden in: Concept Maps: Theory, methodology, technology, 2005
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this paper we first explore the power of CmapTools and how it can support concept mapping, and then
discuss how these tools and new ideas can lead to a New Model of Education.
Von Joseph D. Novak, Alberto J. Cañas im Konferenz-Band Second International Conference on Concept Mapping (2006) im Text Building on New Constructivist Ideas and CmapTools to Create a New Model for Education There is today almost universal agreement that every learner must construct her/his own knowledge structure, or cognitive structure,
through her/his own efforts. The commitment to building a powerful knowledge structure must be the learner’s commitment. There is
less universal recognition that knowledge structures are built primarily through meaningful learning, and by contrast, rote learning or
simply memorizing information contributes little to building a person’s knowledge structure. Nevertheless, we believe that Ausubel’s
theory (1963; 2000) provides a strong foundation on which to improve teaching and learning. We shall seek to illustrate this through
efforts that employ constructivist epistemology and constructivist cognitive psychology, together with the use of the Internet and
CmapTools, a software toolkit to aid in the construction of concept maps.
Von Joseph D. Novak, Alberto J. Cañas im Konferenz-Band Second International Conference on Concept Mapping (2006) im Text Building on New Constructivist Ideas and CmapTools to Create a New Model for Education Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Mario Arroyo , D.P. Ausubel , Alberto J. Cañas , Roger Carff , Rodrigo Carvajal , Thomas Eskridge , Gloria Gómez , D. B. Gowin , Greg Hill , James Lott , Joseph D. Novak , Niranjan Suri , Lew Semjonowitsch Vygotsky | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Concept Maps fördern das Lernenconcept maps foster learning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Cmap Tools , Concept MapConcept Map , Concept Mapping SoftwareConcept Mapping Software , Internetinternet , Konstruktivismusconstructivism , Lernenlearning , Zone of Proximal Development | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Concept Maps: Theory, methodology, technology - Proceedings of the 1st international conference on concept mapping (Alberto J. Cañas, F. M. González, Joseph D. Novak) (2005)
Volltext dieses Dokuments
Building on New Constructivist Ideas and CmapTools to Create a New Model for Education: Artikel als Volltext (: , 210 kByte; : 2021-03-19) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.