Beyond «sitting next to each other»
A design experiment on knowledge building in teacher education
Jan van Aalst, Carol K.K. Chan
Zu finden in: Euro-CSCL, 2001
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Zusammenfassungen
This paper describes a design experiment in which we attempted to develop a knowledge building community for participants attending a graduate course in two distant sites. Students in two cohorts—at Simon Fraser University and The University of Hong Kong—participated in a joint course on knowledge building. To support the discourse, we used weekly classes at both sites, a shared Knowledge Forum database, virtual visitations, and video conferences. Using Bielaczac and Collins’ (1999) framework of learning community, we a) discuss the characteristics and evolution of the knowledge building community; b) illustrate how we could Identify and assess knowledge building in online contributions; and c) examine how different modalities of the learning environment support and sustain the development of the community.
Von Jan van Aalst, Carol K.K. Chan im Konferenz-Band Euro-CSCL (2001) im Text Beyond «sitting next to each other» Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Carl Bereiter | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , LehrerInnen-Bildungteacher training , Lernenlearning | ||||||||||||||||||
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Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1 (2006)
- Situating CoWeb - A scholarship of application (Mark Guzdial, Jochen Rick) (2006)
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.