The Learning Impact of Palm HandheldsZu finden in: Palm Handheld Computers, 2002
|
|
Diese Seite wurde seit 17 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Educators who are thinking of using handhelds in education as glorified date books and organizers should start with Chapter 1. After reading stories from teachers of kindergarten to 12th grade, readers will understand that a handheld Computer can be much more than an organizer. The teachers sharing their experiences in Chapter l talk about some of the ways the Palm handheld has positively affected their classrooms.
Von Michael Curtis, Cathleen Norris, David O Leary, Elliot Soloway, Bard Williams im Buch Palm Handheld Computers (2002) auf Seite 4The best way to explore the positive impact of using handheld Computers in education is to take a virtual tour of some classrooms where students have used their Palm handhelds in ways mentioned above. There are significant uses for handheld Computers at all grade levels (K-college). We will begin at the beginning - in kindergarten. From there, we will look at some other ways students have used handhelds in third grade, middle school, and high school. All schools mentioned are public schools where teachers have used handhelds in varying curricula, and for various purposes.
Von Michael Curtis, Cathleen Norris, David O Leary, Elliot Soloway, Bard Williams im Buch Palm Handheld Computers (2002) im Text The Learning Impact of Palm Handhelds Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Cmap Tools, Kinder, LehrerIn, PAAM, Unterricht |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.