Der Mensch kann 7 (+/- 2) Dinge gleichzeitig memorieren oder unterscheiden.
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Bemerkungen
Advances in research into short-term memory behavior have shown that people's ability to remember depends on what they are asked to remember - relevancy is a factor.
Von Christina Wodtke im Buch Information Architecture (2002) im Text Gurus and Rules auf Seite 25Any instructional theory that ignores the limits of working
memory when dealing with novel information or ignores the
disappearance of those limits when dealing with familiar information
is unlikely to be effective.
Von Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark im Text Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work (2006) Verwandte Begriffe
Begriffe | Gedächtnismemory |
Zitationsgraph
9 Erwähnungen
- The Magical Number Seven - Some Limits on Our Capacity for Processing Information (George Miller) (1956)
- The Process of Education (Jerome S. Bruner) (1960)
- Towards a theory of instruction (Jerome S. Bruner) (1966)
- Psychologie des Lernens (Guy R. Lefrancois) (1972)
- Der Tipping Point - Wie kleine Dinge grosses bewirken können (Malcolm Gladwell) (2000)
- 4. Die Macht der Umstände (Teil eins) - Bernie Goetz oder Aufstieg und Fall des Verbrechens in New York City
- Information Architecture - Blueprints for the Web (Christina Wodtke) (2002)
- 1. Gurus and Rules - In which some people like to boss you around, when we know that's my job.
- Concept Maps - A Theoretical Note on Concepts and the Need for Cyclic Concept Maps (Alberto J. Cañas, Natalia Derbentseva, Frank Safayeni) (2003)
- Aus Sicht des Gehirns (Gerhard Roth) (2003)
- Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work - an Analysis of the Failure of Constructivist, Discovery, Problem-Based, Experiential, and Inquiry-Based Teaching (Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark) (2006)