Person-Thing-Orientation and the Choice of Computer Science Courses in High SchoolJascha Kemper, Michael Brinkmeier
Zu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 175 bis 188), 2019
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit April 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
Person-Thing-Orientation is a psychological trait that represents a persons interests in its social and physical environment. It often is measured by a standardised questionnaire, providing two scores for an individual, the Person- and the Thing-Score. In several studies they were shown to correlate to a persons tendency to select STEM-subjects at university and their persistence and success. In this paper the Person-Thing-Orientation of German high school students and its correlation to the choice of CS courses in the last two terms are examined. In addition to the standardised self-test the same questionnaire is used to obtain the Person- and Thing-Scores that the students ascribe to a typical computer scientist. Based on the collected data the correlations between gender, the choice of computer science courses and the self and foreign scores, as well as their distance, is analysed.
Von Jascha Kemper, Michael Brinkmeier im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text Person-Thing-Orientation and the Choice of Computer Science Courses in High School Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Esther Alzate Romero , Nadine Bergner , Leonore Dietrich , Sandra-Jasmin Petrut , Ulrik Schroeder | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Person-Thing-Orientation and the Choice of Computer Science Courses in High School: Artikel als Volltext @ Springer (: , 571 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.