/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Solving Everyday Challenges in a Computational Way of Thinking

Bernhard Standl
Zu finden in: Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Seite 180 bis 191), 2017    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Over a decade, computational thinking (CT) has been in the focus of educators and researchers in computer science. During this period of time, the term has been developed in different ways, reaching from a fundamental idea for finding a definition what problem-solving in computer science is about to a very particular view that CT is a required skill to code software applications. This paper presents results of the Fulbright project coThink - Computational Thinking carried out at the Missouri State University in Springfield, MO, USA which was based on the research question: How can CT be utilized with computer science algorithms for challenging real-life situations? As a result of a literature review, a CT five-step problem-solving process aimed at improving students´ awareness to handle everyday life situations was identified. It was further integrated in classroom lessons, where it was applied at four student groups and evaluated mixing qualitative (analysis of worksheets) and quantitative methods (questionnaire) at a sample size of n = 75. Results showed that students frequently discovered a good approximation to solve real-life challenges following computer science algorithms but we also came to the conclusion to revise our problem-solving process.
Von Bernhard Standl im Konferenz-Band Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (2017) im Text Solving Everyday Challenges in a Computational Way of Thinking

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Catharine Brand, Brian Christian, Tom Griffiths, Chenglie Hu, Hilarie Nickerson, Seymour Papert, Alexander Repenning, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Informatikcomputer science, Informatik-Didaktikdidactics of computer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informatikunterricht in der Schule
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 15, 15, 6, 14, 10, 8, 6, 12, 8, 8, 17, 2022245204938
2011ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 12, 12, 5, 15, 18, 7, 3, 6, 10, 12, 12, 1042317102123
2015ICER 2015 (Brian Dorn, Judy Sheard, Quintin I. Cutts) 4, 4, 3, 5, 4, 2, 3, 4, 1, 3, 3, 5182025144
2016   Algorithms to Live By (Brian Christian, Tom Griffiths) 1, 3, 1, 1, 2, 5, 4, 48, 13, 1, 7, 11191168
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006    Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 6, 6, 3, 13, 7, 4, 3, 4, 6, 5, 10, 978219574
2011   Computational thinking (Chenglie Hu) 1, 1, 3, 3, 4, 2, 3, 2, 1, 3, 6, 51365178
2015    Grounding Computational Thinking Skill Acquisition Through Contextualized Instruction (Hilarie Nickerson, Catharine Brand, Alexander Repenning) 2, 2, 3, 1, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 133144

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Solving Everyday Challenges in a Computational Way of Thinking: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1491 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.