/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Bringing Grades K-5 to the Mainstream of Computer Science Education

Katie Apone, Marina Umaschi Bers, Karen Brennan, Diana Franklin, Maya Israel, Pat Yongpradit
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Juli 2017. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

As awareness of computer science education grows in the general public, it is important to showcase computer science education as accessible for all grades K-12 and beyond. As panelists present the projects and research they've been conducting, we will highlight three overarching topics:

  • The importance of K-5 computer science education to educators of all grade levels,
  • Thoughts on why K-5 has traditionally been less prominent in the computer science education landscape, and
  • Strategies on how we, the computer science education community, can promote K-5 computer science education as worthwhile as 6-12+ computer science education.

Barriers to why K-5 computer science education is not as prominent as that in grades 6-12, such as scarcity of wide-spread curriculum or scarcity of research, will lead to panelists presenting how their work is rectifying this imbalance.

This session's panelists are pioneers and important thought leaders in the K-5 computer science education field. Panelists in this session are either producing research in the K-5 computer science education field or working at a large scale to promote or increase participation of K-5 students in computer science.

Von Katie Apone, Marina Umaschi Bers, Karen Brennan, Diana Franklin, Maya Israel, Pat Yongpradit im Konferenz-Band Proceedings of the 46th ACM Technical Symposium on Computer Science Education im Text Bringing Grades K-5 to the Mainstream of Computer Science Education (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Bringing Grades K-5 to the Mainstream of Computer Science Education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 413 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 5
2017