/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Classification of Programming Tasks According to Required Skills and Knowledge Representation

Alexander Ruf, Marc Berges, Peter Hubwieser
Zu finden in: ISSEP 2015 (Seite 57 bis 68), 2015    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Peter HubwieserTasks represent a central part of computer science lessons, and aim to practice programming skills or to concrete abstract concepts for example. We have investigated, which types of tasks are given to novice programmers, typically. For that purpose, we have analyzed and generalized tasks from textbooks and exercise sheets. The result is a list of twelve task types classified according to required skills and knowledge representation. In addition, we found that the task types differ very much regarding their incidence. Finally, we tried to relate the three found forms of knowledge representation to concepts of cognitive psychology.
Von Alexander Ruf, Marc Berges, Peter Hubwieser im Konferenz-Band ISSEP 2015 (2015) im Text Classification of Programming Tasks According to Required Skills and Knowledge Representation

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Classification of Programming Tasks According to Required Skills and Knowledge Representation: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 482 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 22411212128431432
201520162017