/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A Framework for Addressing Challenges to Classroom Technology Use

Jennifer Groff, Chrystalla Mouza
Erstpublikation in: AACE Journal, 16(1), 21-46.
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Creating effective learning environments with technology remains a challenge for teachers. Despite the tremendous push for educators to integrate technology into their classrooms, many have yet to do so and struggle to find consistent success with technology-based instruction. The challenges to effective technology integration have been welldocumented in the literature. In this article we present a comprehensive review of the literature on the challenges associated with effective technology integration in the classroom and the ways in which they interact with one another. Based on this review we have developed a framework, the Individualized Inventory for Integrating Instructional Innovations (i5), to help teachers predict the likelihood of success of technology-based projects in the classroom and identify potential barriers that can hinder their technology integration efforts. Identifying potential barriers upfront can empower teachers to seek solutions early in the process, thereby increasing the likelihood of experiencing success with technology integration.
Von Jennifer Groff, Chrystalla Mouza im Text A Framework for Addressing Challenges to Classroom Technology Use (2008)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Larry Cuban, Sharon Derry, Susanne Lajoie

Fragen
KB IB clear
Warum wird ICT in der Bildung nicht stärker genutzt?

Begriffe
KB IB clear
Innovationinnovation, LehrerInteacher
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1993Computers as Cognitive Tools (Susanne Lajoie, Sharon Derry) 2, 1, 2, 2, 1, 1, 3, 1, 2, 1, 2, 1016510490
2001   Oversold and Underused (Larry Cuban) 1, 5, 2, 5, 3, 5, 2, 6, 6, 3, 4, 10557101221

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW A Framework for Addressing Challenges to Classroom Technology Use: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 632 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 9
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 312121431331231112
201520162017