/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Geometry Teaching Through ICT in Primary School

Nicholas Zaranis
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 59 bis 71), 2014   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The purpose of this study is to investigate if and how information and communications technology (ICT) helps to improve first grade students´ basic geometry achievement regarding circles and triangles. Our research compares the level of geometrical competence of the students taught using our ICT oriented learning method specifically targeting 'Realistic Mathematics Education” (RME) and the van Hiele model for geometry concepts, as opposed to 'traditional” teaching methodology. The designed software consisted of a story and several activities with and without the use of computers for circles and triangles. The study involved first grade students in Crete and Athens, who were divided into two groups (experimental and control). The experimental group consisted of 113 students who were taught about circles and triangles with the support of computers. There were 121 students in the control group who were not exposed to the computer-oriented curriculum. Students in both groups were pretested and posttested for their geometry performance. The results of the study indicate that teaching and learning through ICT is an interactive process for students at the first grade level and has a positive effect for geometry learning using the background of RME and the van Hiele model.
Von Nicholas Zaranis im Buch Research on e-Learning and ICT in Education (2014) im Text Geometry Teaching Through ICT in Primary School

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Geometriegeometry, Lernenlearning, Mathematikmathematics

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Geometry Teaching Through ICT in Primary School: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 433 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 5
Webzugriffe auf dieses Kapitel 2241362111111111
2014201520162017