/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Instructional Design on Controlling the Quality of Collaboration in a CSCL Setting Through Illusionary Adaptive Support

Sofia Hadjileontiadou, Georgia Nikolaidou, Leontios Hadjileontiadis
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 141 bis 155), 2012   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This work proposes an instructional design within a Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) setting. The aim of this design is to examine if the provision of illusionary adaptive support, in the form of control that resides at the collaborators, could be perceived as such and cause intrinsic motivation toward better collaborative performance. Two conditions, i.e., control and experimental, of collaborative concept mapping were applied to 11 groups of dyads. The groups during the experimental condition, unlike the control one, received an illusionary type of support and, according to the experimental results, they produced better collaborative performance, on the basis of relevant indicators, as compared to their performance during the control condition. The proposed approach extends previous relative work from individual to collaborative settings and reveals new possibilities in the design of adaptive CSCL support, under the perspective of illusion of control.
Von Sofia Hadjileontiadou, Georgia Nikolaidou, Leontios Hadjileontiadis im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text Instructional Design on Controlling the Quality of Collaboration in a CSCL Setting Through Illusionary Adaptive Support

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Concept MapConcept Map, CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Kontrollillusionillusion of control, Motivationmotivation

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 5
Webzugriffe auf dieses Kapitel 113222131132111134246222312161212
20132014201520162017