/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Collaborative Learning and Computer-Supported Collaborative Learning Environments

Maarit Arvaja, Päivi Häkkinen, Marja Kankaanranta
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

A focus on purely individual cognition has set a stage to social construction of knowledge. New learning environments, in many cases supported by computer technology, are often based on collaborating and sharing expertise. As a result research on Computer Supported Collaborative learning (CSCL) environments is a significant and growing field, which actively seeks new methods to resolve the challenges of human learning across diverse levels of interaction in a modern information society. In this chapter we will discuss the concept of collaborative learning and the issues involved in using information and communication technology to support collaborative learning. We begin with the definition of collaboration, which lays the foundation for diverse research perspectives and methodologies on collaborative learning. The chapter also reviews the potential of CSCL environments, and addresses the challenges CSCL environments face.
Von Maarit Arvaja, Päivi Häkkinen, Marja Kankaanranta im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Collaborative Learning and Computer-Supported Collaborative Learning Environments

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Informationsgesellschaftinformation society

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Collaborative Learning and Computer-Supported Collaborative Learning Environments: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 108 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 3
Webzugriffe auf dieses Kapitel 33212221251221122121111222
20132014201520162017