/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

iPads in the Classroom - New Technologies, Old Issues

Are they worth the effort?
Doug Reid, Nathaniel Ostashewski
Zu finden in: ED-Media 2011, 2011  
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper presents the results of a research project that involved introducing iPads into two elementary school classrooms to support the development of student digital storytelling skills. This was done because the school jurisdiction wanted to implement technology into grade six classrooms and provide useful support to the teachers and students. This project resulted in many positive learning experiences with the technology, with storytelling and across other components of the curriculum and the community. There are a number of implications of this research, including examining the constructionist theories underpinning the learning behind the creation of educational artifacts. In practice, there are many management issues regarding implementing new technology in classrooms as well as the pedagogical implications of giving students access to technology that can allow them to create their own understandings in classrooms.
Von Doug Reid, Nathaniel Ostashewski im Text iPads in the Classroom - New Technologies, Old Issues

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Mohamed Ally

Begriffe
KB IB clear
iPad, Schuleschool, storytellingstorytelling
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2009    Mobile Learning (Mohamed Ally) 4, 2, 1, 2, 2, 2, 3, 4, 1, 3, 3, 61176215

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 5
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 351242121233111411212234113212131111223312
2011201220132014201520162017