/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The Tablet PC Classroom

Erasing Borders, Stimulating Activity, Enhancing Communication
Judy Sneller
Erstpublikation in: 37th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In fall 2006, South Dakota School of Mines & Technology launched a mandatory Tablet PC program for incoming students. As I prepared to teach my first alltablet class, my reaction was mixed. Although the idea was exciting, facing a sea of computers on each student desk meant leaving my comfort zone and testing new classroom methods. Would this new mix of technology and pedagogy really help students learn? Could I adapt my teaching style to such a classroom? This paper discusses my attempt to address these questions by developing a Tablet PC classroom built upon the dual foundation of DyKnow presentation and monitoring software and the WebCT course management system. My overall objective for this tablet project was to use the new technology tools offered by the Tablet PC-DyKnow-WebCT trio to enhance a teaching and learning pedagogy that had long served me well, namely, Chickering and Gamson’s classic “Seven Principles for Good Practice in Undergraduate Education.” More specifically, I wanted to create a Tablet PC classroom able to empower students with enhanced active learning skills and erase borders between them with improved communication.s bet
Von Judy Sneller im Text The Tablet PC Classroom (2007)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Joel Backon, Dave A. Berque, Charlotte Cone, Claudia Dicken, Jan Hill, Terry James, Kimberle Koile, Sherri Latimer, Stephanie Moore, David Singer

Begriffe
KB IB clear
DyKnow, Tablet PCTablet PC, Tablet PCs in educationTablet PCs in education, WebCT
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006  The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006 (Dave A. Berque, Jane Prey, Robert H. Reed) 6, 3, 6, 4, 3, 4, 5, 1, 6, 2, 2, 10347810850
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006    Tablet PC (Stephanie Moore, Claudia Dicken) 1, 2, 3, 2, 1, 1, 2, 1, 1, 4, 1, 1251225
2006    An Evaluation of a Broad Deployment of DyKnow Software to Support Note Taking and Interaction Using Pen-Based Computers (Dave A. Berque) 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 4, 3, 1, 1, 4254185
2006Pushing Forty (Courses per Semester) (Dave A. Berque) 1, 1, 2, 2, 1, 1, 3, 2, 1, 3, 1, 1231111
2006Student Minds and Pen Technologies (Joel Backon) 1900
2006The Calf Path (Terry James, Jan Hill, Charlotte Cone, Sherri Latimer) 2, 2, 5, 3, 1, 4, 7, 4, 2, 2, 2, 4234312
2006    Development of a Tablet-PC-based System to Increase Instructor-Student Classroom Interactions and Student Learning (Kimberle Koile, David Singer) 2, 1, 1, 1, 2, 3, 1, 2, 2, 1, 1, 1231138

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Blackboard, OneNote

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 25
Webzugriffe auf diesen Text 
2008200920102011201220132014201520162017