/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Development of a Tablet-PC-based System to Increase Instructor-Student Classroom Interactions and Student Learning

Kimberle Koile, David Singer
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper describes a pilot study for a Tablet-PC-based system, called the Classroom Learning Partner (CLP) that is being developed to support in-class formative assessment in large classes. The goal of CLP is to increase instructor-student interaction thereby increasing student learning. This pilot study is a first step: It evaluates the use of Tablet PCs and a Tablet-PC-based classroom presentation system in an introductory computer science class. The presentation system, Classroom Presenter [1], supports student wireless submission of digital ink answers to in-class exercises. In this study, we evaluate the hypothesis that the use of such a system increases student learning by: (1) increasing student focus and attentiveness in class, (2) providing immediate feedback to both students and instructor about student misunderstandings, (3) enabling the instructor to adjust course material in real-time based upon student answers to in-class exercises, (4) increasing student satisfaction. This pilot study evaluates each of the above four parameters by means of classroom observation, surveys, and interviews.
Von Kimberle Koile, David Singer im Konferenz-Band The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006 (2006) im Text Development of a Tablet-PC-based System to Increase Instructor-Student Classroom Interactions and Student Learning

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Tablet PCTablet PC, Tablet PCs in educationTablet PCs in education

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
DyKnow

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon1 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 3
Verweise von diesem Konferenz-Paper 3
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 
20082009201020112012201320142015201620172018