BuddyAnalyticsA dashboard and reporting tool for study program analysis and student cohort monitoring
Publikationsdatum:
|
![]() |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
With students leaving digital traces in Campus Management Systems when registering and completing courses and exams, there is a growing interest in data-driven study program analysis and student cohort monitoring. To support study program designers with tasks, such as planning courses and exams, creating (re-)accreditation reports, and improving curricula and study plans, insights into the students’ behavior throughout their studies present valuable input and may allow for evidence-based curriculum development. This demo presents BuddyAnalytics, a web-based tool providing dashboards and analysis reports for study program analysis and cohort monitoring. It enables study program designers to review various metrics and indicators relevant to understanding students’ behavior and potential issues of study programs. Developed using user-centered design methodology, the tool is closely tailored to users’ needs and requirements. Future evaluation with the target group will assess its suitability and provide valuable feedback for improving the tool over time.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | Abbruchquotedropout rate
, Curriculum / Lehrplancurriculum
, learning analytics learning analytics
, Visualisierung visualization
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Lehrplan 21 |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | BuddyAnalytics: Volltext als PDF in der digitalen Bibliothek der GI ( : , 450 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


learning analytics
Visualisierung
, 450 kByte;
)
Biblionetz-History