Towards Computer-Aided Teaching of Reductions in Theoretical Computer ScienceMaurice Herwig, Norbert Hundeshagen, Marit Kastaun, Cedric Kollenberg
Publikationsdatum:
|
![]() |
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Reductions play a crucial role in the theory of computer science, aiding in the identification of computationally unsolvable or intractable problems. Despite their significance, mastering reductions remains challenging for students due to their high level of abstraction. In this work we report on
an educational approach to learn reductions in a more practical way as a programming exercise. Through a pilot study (𝑛 = 41) with three measurement points, insights were gathered on the usage of a prototype learning tool for reductions, leveraging Python as the main computational model. Initial findings highlight further enhancements of computer-aided learning and teaching of reductions, such as incorporating mathematical foundations in a tools feedback, visualizing and generically generating problem instances, as well as improving extensibility by simplifying the creation of exercises.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Markus Brändle , Pierluigi Crescenzi , Richard E. Mayer , Andreas Schwill | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science
, Programmieren programming
, Python
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Towards Computer-Aided Teaching of Reductions in Theoretical Computer Science: Volltext als PDF in der digitalen Bibliothek der GI ( : , 235 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Programmieren




, 235 kByte;
)
Biblionetz-History