Towards Nonverbal Communication in Multi-User Virtual Reality Learning EnvironmentsA Systematic Review
Frank Wehrmann, Raphael Zender
Publikationsdatum:
|
![]() |
Zusammenfassungen
Virtual Reality is uniquely positioned to enable multi-user interactions through embodiment in virtual environments. Beyond verbal communication, this embodiment allows for various modes of nonverbal communication, such as body language, facial expressions, gestures, and avatar design. Nonverbal communication plays a significant role in face-to-face communication and is especially relevant in inclusive education, where both the diversity of expression of the students and their various communicative needs can be better catered to with a wider range of available communicative means. To explore the current state of practices and perceived benefits of nonverbal communication in multi-user virtual reality learning environments, a systematic review was conducted. The review identifies 14 relevant papers but concludes that this area represents a research gap. A discussion of potentials for nonverbal learning highlights future directions to address this gap.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung)
, EmbodimentEmbodiment
, Lernen learning
, Nonverbale Kommunikation
, universal design for learning (UDL)
, Virtual Reality virtual reality
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Gestik, LehrerIn, Schule, Unterricht, Virtualität |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Towards Nonverbal Communication in Multi-User Virtual Reality Learning Environments: Volltext als PDF in der digitalen Bibliothek der GI ( : , 8138 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Lernen
Virtual Reality
, 8138 kByte;
)
Biblionetz-History