Automatic Feedback for Open Writing TasksIs this text appropriate for this lecture?
Zu finden in: DELFI 2020 (Seite 265 bis 276), 2020
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Zusammenfassungen
Giving feedback for open writing tasks in online language learning courses is time-consuming and expensive, as it requires manpower. Existing tools can support tutors in various ways, e.g. by finding mistakes. However, whether a submission is appropriate to what was taught in the course section still has to be rated by experienced tutors. In this paper, we explore what kind of submission meta-data from texts of an online course can be extracted and used to predict tutor ratings. Our approach is generalizable, scalable and works with every online language course where the language is supported by the tools that we use. We applied a threshold-based approach and trained a neural network to compare the results. Both methods achieve an accuracy of 70% in 10-fold cross-validation. This approach also identifies “fake” submissions from automatic translators to enable more fine-granular feedback. It does not replace tutors, but instead provides them with a rating based on objective metrics and other submissions. This helps to standardize ratings on a scale, which could otherwise vary due to subjective evaluations.
Von Sylvio Rüdian, Joachim Quandt, Kathrin Hahn, Niels Pinkwart im Konferenz-Band DELFI 2020 (2020) im Text Automatic Feedback for Open Writing Tasks Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Sprachenlernenlanguage learning |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Fremdsprache, Fremdsprachenlernen |
1 Erwähnungen
- Künstliche Intelligenz in der Bildung (Claudia de Witt, Christina Gloerfeld, Silke Elisabeth Wrede) (2023)
- Sprachenlernen per KI - Möglichkeiten und Grenzen in der Praxis (Sylvio Rüdian, Moritz Dittmeyer, Niels Pinkwart)
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.