Students Teach a Computer How to Play a GameSylvia da Rosa Zipitría, Andrés Aguirre Dorelo
Zu finden in: Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Seite 55 bis 67), 2018
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Zusammenfassungen
This paper describes a study into how secondary school students construct knowledge of programming. The study consists of three classroom sessions. In the first session the students play a simple video game called LumberJack. Then, they are asked to describe the rules of they themselves playing the game as an algorithm in natural language. In the second session, the students are asked to design an automata for a program that plays the game. In the third and final session, the students write programs that play the game and execute them in the programming language called TurtleBots.
Von Sylvia da Rosa Zipitría, Andrés Aguirre Dorelo im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text Students Teach a Computer How to Play a Game Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Seymour Papert , Matti Tedre | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Algorithmusalgorithm , Computercomputer , Computerspielecomputer game , Programmierenprogramming , Spielgame | |||||||||||||||||||||||||||
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.