/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Student-Centered Graduate STEM Education Integrated by Computing

An Insight into the Experiences and Expectations of Doctoral Students
Vladimiras Dolgopolovas, Valentina Dagienė, Tatjana Jevsikova
Zu finden in: Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (Seite 221 bis 232), 2020 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational ThinkingGraduate education system is in the process of ongoing changes driven by the employers’ requirements, ongoing demographic changes, changes in students’ career expectations and the new vision of a wider scientific enterprise. There is a need to refocus graduate educational system from the needs of the academic institution and related research towards student-centered paradigm. The purpose of this research is to analyze the practice of STEM doctoral studies from the student-centered perspective by examining a case practice from a doctoral educational event. The paper deals with the questions whether the aims and expectations of graduate students are consistent with the goals and requirements of academics (researchers and teaching staff of higher education) and to what extent; what aspects of academic policy and pedagogical approaches correspond to the needs and requirements of the non-academic and innovative industries; and how the students understand their career prospects in terms of innovation, future job requirements, and knowledge-based entrepreneurship requests. In order to address this problem, a case study was conducted in four dimensions: academia, pedagogy, industry and entrepreneurship. As a result, a qualitative study provided several implications for organizations preparing future researchers and employees. The results show which students’ needs, challenges and problems and relevant requirements for academic institutions are related to the prospects of STEM education with an emphasis on computing (computer science) and software engineering as an integrating part.
Von Vladimiras Dolgopolovas, Valentina Dagienė, Tatjana Jevsikova im Konferenz-Band Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (2020) im Text Student-Centered Graduate STEM Education Integrated by Computing

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, MINTscience, technology, engineering, mathematics, Softwaresoftware, Software EngineeringSoftware Engineering

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.