/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Science Learning in the ICT Era

Toward an Ecosystem Model and Research Agenda
Michail N. Giannakos
Zu finden in: Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (Seite 181 bis 186), 2020 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT EraThis chapter closes this edited volume on Non-Formal and Informal Science Learning in the 21st Century. Through an ecosystem perspective, we aim to understand and represent the interrelationships among the ecosystem elements that provide actors with avenues by which they may be introduced to and become knowledgeable about science and science learning. This is particularly relevant for non-formal and informal learning contexts since actors engage in science learning activities outside the formal learning context, and therefore they are not (necessarily) learning and teaching professionals, and also science education is not (necessarily) their main objective (e.g., when in informal learning contexts). In addition, actors are different from one another; therefore, it is necessary to take into consideration their attributes and beliefs to better understand their behavior, their capabilities, and their needs, which in turn will improve efficiency, coherence, and performance of the ecosystem overall. The overarching goal of this chapter is to present a conceptualization of informal and non-formal science education through an ecosystem model and propose a research agenda for the future. By doing this, the chapter seeks to offer a broader foundation for paving the way toward a holistic understanding of Non-Formal and Informal Science Learning in the 21st Century.
Von Michail N. Giannakos im Buch Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (2020) im Text Science Learning in the ICT Era

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Efficiency (Usability-Dimension)Efficiency, formal learningformal learning, informal learninginformal learning

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Science Learning in the ICT Era: Toward an Ecosystem Model and Research Agenda: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 197 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.