Digital Citizenship and Social Media: A Curriculum PerspectiveZu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 53 bis 68), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The escalating speed of technological development, particularly the pervasive accessibility of the Internet and the rise of social media in the twenty-first century, creates unprecedented opportunities for empowerment and connectedness to individuals and communities. It has also brought challenges and changes to the concept of citizenship and how it is enacted. Especially, the phenomenal growth of the Internet revolutionizes people’s sociopolitical and civic engagement, engendering a more self-actualized form of citizenship (Bennett 2008), and directly influencing the process of democratization (Ferdinand 2000) and the processes of social and political decision-making. This chapter provides a brief overview on how the concept of “citizenship,” which has traditionally been inextricably tied to the geopolitical realities of specific nation states, is changing in the twenty-first century due to the pervasive impact of technology, particularly that of globalization and ubiquitous connectedness through social media. We further discuss the implications of these changes on citizenship education, in terms of the conceptualization of digital citizenship, what constitutes a digital citizenship curriculum, and the challenges in its implementation.
Von Nancy Law, Siu-Lun Chow, King-Wa Fu im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Digital Citizenship and Social Media: A Curriculum Perspective Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Manuel Castells , Mike Ribble , George Ritzer | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , data literacy , Globalisierungglobalization , social media / Soziale Mediensocial networking software | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Lehrplan 21 |
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Digital Citizenship and Social Media: A Curriculum Perspective: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 253 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.