Curriculum Flexibility in a Blended Curriculum.Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
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Zusammenfassungen
This study offers insights into processes that play a role in realizing curriculum flexibility through the implementation of a blended curriculum. Curriculum flexibility is conceptualized in terms of adaptability and accessibility to students’ needs and capabilities. In order to realize curriculum flexibility, the teacher training institution in this study designed a blended curriculum with face-to-face and online components. This flexible blended curriculum aimed at increasing student enrolment and offering variety in students’ graduation profiles. Based on an analysis of formal curriculum materials, flexibility of the intended and formal curriculum was determined. Through subsequent semi-structured interviews with ten teacher educators, fostering and inhibiting factors regarding realizing flexibility were identified. Results show that the teacher educators perceived the formal curriculum as less flexible than intended. Furthermore, they identified different contextual, teacher- and student-related factors that affected (further) flexibilization. Based on a discussion of these findings, recommendations for research and practice are given.
Von Herma Jonker, Virginie März, Joke Voogt im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Curriculum Flexibility in a Blended Curriculum. Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
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Nicht erwähnte Begriffe | Lehrplan 21 |
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Curriculum Flexibility in a Blended Curriculum.: Volltext als PDF (: , 309 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.