Using Computational Thinking to Transform Elementary Mathematics InstructionKathryn M. Rich
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2018 (Seite 286 bis 287), 2018
|
|
Zusammenfassungen
Computer science (CS) education advocates argue that integration of computational thinking (CT) into instruction in other subjects has promise for providing a strong foundation in computer science ideas for elementary school students. Less attention has been given to the role that CT may play in improving learning in subjects other than computer science. This document summarizes my plans to study how teaching elementary level mathematics through computational thinking practices can improve mathematics learning.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking , Informatikcomputer science , Mathematikmathematics |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Using Computational Thinking to Transform Elementary Mathematics Instruction: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 758 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.