Learning Narratives with Harry Potter'Manuel de Fallas´s The Prophet Newspaper
Sara Cortés Gómez, Rut Martínez Borda, Pilar Lacasa
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 309 bis 327), 2012
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Zusammenfassungen
This chapter presents, from an ethnographic perspective, how the use of multiple media platforms promotes the learning of new literacies in school as proactive participants in virtual and transmedia universes. The main goal has been to design scenarios that develop children’s narrative thinking while they learn to tell stories with a video games adventure, particularly “ Harry Potter and the Order of the Phoenix ” . Data collection started on school year 2008/2009 and is currently ongoing. Twelve to thirteen year-old pupils of a public secondary school created a newspaper in their Spanish language class in which they told their adventures in the game. The students analysed the narratives of the game and generated new stories based on their own experiences. A teacher and the researchers have explored how pupils recognise that “there are many ways of telling stories” and that these are quite different depending on the “language” used to tell them.
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Begriffe KB IB clear | Computerspielecomputer game , LehrerInteacher , Lernenlearning |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.