/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

Serious Games: A New Paradigm for Education?

Sara de Freitas, Fotis Liarokapis
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 9 bis 23), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter explores the context for the new paradigm of learning emerging in education, in relation to key critical concepts that centre around gamification, immersion, interface and social interactivity. The chapter provides an extensive literature review as part of the context for the paradigm shift, including considering serious games and gamification, and social learning as key constructs for considering the changes to educational practices and infrastructure faced by educationalists and instructors over the coming years. The chapter also provides an historical background section and highlights some of the conceptual work that has been done already to frame the changes, firstly in relation to the notion of ‘gamification’ through the lens of an historical overview of serious games and secondly in a section exploring the need for an overall model for serious game design based upon four models and frameworks developed in past research work including the four dimensional framework, exploratory learning model, multimodal interface architecture model and the game-based learning framework. The chapter aims to set out the key conceptual territory for serious game design and bring together the main theoretical areas under consideration for future development of effective serious game content.

Von Sara de Freitas, Fotis Liarokapis im Buch Serious Games and Edutainment Applications (2012) im Text Serious Games: A New Paradigm for Education?

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
ContentContent, game-based learninggame-based learning, GamificationGamification, Interaktivitätinteractivity, Kontextcontext, serious gamesserious games

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Serious Games: A New Paradigm for Education?: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 532 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.