Analyzing Conceptual Content of International Informatics Curricula for Secondary EducationErik Barendsen, Tim Steenvoorden
Zu finden in: Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Seite 14 bis 27), 2016
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Zusammenfassungen
Various countries are in the process of curriculum innovation with respect to informatics, which makes it interesting to conduct a systematic international comparison. As a first step, we focus on the analysis of conceptual content of curriculum specifications, that is, formal descriptions and guidelines. As a case study, we apply our method to analyze five curriculum specifications, including the former (2007) and new (2016) Dutch informatics curriculum for upper secondary education. The results indicate interesting similarities and differences with respect to emphasis of specific conceptual areas such as algorithms, software engineering and social aspects. The method appears fruitful to determine, for example, the position of the new Dutch curriculum relative to the former curriculum and to the three other recent international specifications.
Von Erik Barendsen, Tim Steenvoorden im Konferenz-Band Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (2016) im Text Analyzing Conceptual Content of International Informatics Curricula for Secondary Education Dieses Kapitel erwähnt ...
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.