Emotion and Technology EducationDavid Spendlove
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 505 bis 521), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The link between emotion and technology education may not be an obvious one, however our emotions are central to our everyday decision making and responses to stimuli. As such it is essential that all learners develop an emotional literacy in order to better understand their emotions, and this can be achieved through technology education. More specifically within technology education, and through this chapter, the link between emotion and creativity will be explored. In addition how our emotions link to the concepts of agency and metacognition will also be explored. Finally, emotion will be examined within three domains of Person, Process, Product, which allows us to conceptualise the contribution and location of emotion within technology education.
Von David Spendlove im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Emotion and Technology Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , design thinking , Emotionenemotions , Kreativitätcreativity , Metakognitionmetacognition |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Emotion and Technology Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 252 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.