Problem-Based Learning in Technology EducationMarnie Best
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 489 bis 503), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Technology education challenges learners to think in ways few learning areas afford: to think critically and creatively and to question ways of thinking, doing, and knowing. In doing so, learners develop dispositions which support their ability to problem solve and devise solutions to perceived problems. Problem-based learning (PBL) is a curricular and instructional approach to a learner-centered education in which learners are afforded opportunities to explore, collaborate, research, and respond to authentic, real-world problems and situations. Such experiences provide immense scope for interdisciplinary learning in which learners draw on knowledge, skills, and experiences across the curriculum in their search for new learning. Given the emphasis of collaboration and problem solving within technology education, such an approach is arguably the most appropriate pedagogy for such a unique learning area. Engaging in authentic tasks to devise and develop design-based solutions, PBL facilitates a powerful opportunity to foster students´ intrinsic motivation to learn, within the classroom and beyond. This chapter provides a brief history of PBL and the general characteristics often associated with such an approach, before overviewing the processes of PBL, associated tensions, and discussing its possible role in technology education.
Von Marnie Best im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Problem-Based Learning in Technology Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , Lernenlearning , Motivationmotivation , problem-based learningproblem-based learning , Problemlösefähigkeitproblem solving skills |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Lehrplan 21, Schule, Unterricht |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Problem-Based Learning in Technology Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 200 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.