/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Drawing and Sketching

Understanding the Complexity of Paper-Pencil Interactions Within Technology Education
Dawn M. M. Lane
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 385 bis 402), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Technology EducationThe emergence of sophisticated digital systems that support the generation of complex graphical models has changed how people use freehand sketching as a tool in designing and problem solving. While digital technologies offer exciting alternatives for expressing design ideas and communicating visually, the ability to create visual images using freehand interactions remains a fundamental skill that has central importance in design and technology classrooms. The value in a sketch is much more than the generated visual image. Sketching is a tool that supports the tacit, complex cognitive processes involved in sense-making, creative discovery, and problem solving.
Through an analysis of contemporary literature, this chapter examines the nature of sketching through both visual cognition and skills building lenses. Firstly, a foundation is outlined in relation to the nature of visual mental images and how these are generated and externalized during drawing and sketching. Secondly, drawing and sketching are defined and the pedagogical considerations for developing these skills are described using a theoretical model for developing expertise.
Von Dawn M. M. Lane im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Drawing and Sketching

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
cognitive load theory (CLT) , design thinking , Komplexitätcomplexity , Problemlösefähigkeitproblem solving skills

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.