Using cognitive load theory to improve the efficiency of learning to program Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 183 bis 184), 2013
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Zusammenfassungen
My research seeks to adopt existing knowledge from educational psychology and instructional design and apply it to the field of computer science education in an effort to make learning programming more time efficient. Specifically I will use cognitive load theory to improve the efficiency of learning to program. I have identified my first two studies: identifying the most appropriate modality for code segment explanations and determining the benefits of worked examples in learning programming.
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Begriffe KB IB clear | cognitive load theory (CLT) , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Programmierenprogramming |
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Using cognitive load theory to improve the efficiency of learning to program: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 391 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.