Concrete examples of abstraction as manifested in students' transformative experiencesJan Erik Moström, Jonas Boustedt, Anna Eckerdal, Robert McCartney, Kate Sanders, Lynda Thomas, Carol Zander
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2008 (Seite 125 bis 136), 2008
|
|
Zusammenfassungen
This paper examines transformational learning experiences of computing students as a way to better understand threshold concepts in computing. From empirical evidence we found that students often describe transformative experiences as learning situations in which they were led to use various kinds of abstraction, for example modularity, data abstraction, inheritance, polymorphism, reuse, design patterns, and complexity. Some students describe an abstract concept as coming first, and then needing to be made concrete though application; others describe transformations in which they learn the advantages of these abstract concepts from their experience of not using them.
Abstraction is certainly of central importance in computer science. It appears, however, from our students' descriptions of transformative experiences, that abstraction per se is not a threshold, but that particular concepts in which abstraction is paramount exhibit the characteristics of threshold concepts.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Concrete examples of abstraction as manifested in students' transformative experiences: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 213 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.