Integrating Intelligent Feedback into Block Programming Environments Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 275 bis 276), 2015
|
|
Zusammenfassungen
Block Programming Environments (BPEs) are becoming popular tools for introducing novices to programming, due in part to their connection with students' interests in games, apps and stories. This has led to increasing use of BPEs outside of classroom settings, where knowledgeable instructors are not always available. Intelligent Tutoring Systems (ITSs) can keep students on track in the absence of instructors by providing hints and warnings to students in need of help. Further, data-driven techniques can generate this feedback automatically from previous students' attempts at a problem. This research focuses on the integration of this data-driven, ITS-style feedback into a modern BPE and the evaluation of its impact.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Scratch |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Integrating Intelligent Feedback into Block Programming Environments: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 629 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.