/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Ability to 'explain in plain english' linked to proficiency in computer-based programming

Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 111 bis 118), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This study investigates the relationship between novice programmers' ability to explain code segments and their ability to write code. Results show a strong correlation between ability to correctly answer 'explain in plain English' (EiPE) questions and ability to write code indicating that there are aspects of reasoning about code that are common to both writing code and explaining code. Student explanations were categorized using the Structure of the Observed Learning Outcome (SOLO) taxonomy. The better programmers were more likely to articulate relational aspects of the algorithms. While earlier work also found such a link, the code writing in those earlier studies was done on paper. This is the first such result where the writing component was done with 'hands on' a computer. Our results add further evidence for the existence of an aspect of reasoning about code that is common to both explaining code and writing code, which in turn suggests that a judicious mix of teaching both code skills and code explaining skills may lead to a more effective process by which novices learn to reason about code.

Von Laurie Murphy, Sue Fitzgerald, Raymond Lister, Renée McCauley im Konferenz-Band ICER 2012 im Text Ability to 'explain in plain english' linked to proficiency in computer-based programming (2012)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Ability to 'explain in plain english' linked to proficiency in computer-based programming: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 101 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.