Empirical comparison of objects-first and objects-laterAlbrecht Ehlert, Carsten Schulte
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2009 (Seite 15 bis 26), 2009
|
|
Zusammenfassungen
In this paper, results of an empirical comparison of objects-first vs. objects-later are presented and discussed. The study was carefully designed to align the two approaches so that the comparison is focused on the main difference between the two approaches; that is the different sequence in which topics are taught: object oriented topics from the beginning or not.
The study with duration of one year was carried out in a secondary school. In the end, both groups showed the same increase in learning gain, but perceived the difficulty of topics differently.
We discuss study design, results and pedagogical implications.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Empirical comparison of objects-first and objects-later: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 561 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.