Competence Orientation in Vocational SchoolsThe Case of Industrial Information Technology in Austria
Markus Brunner, Monika Di Angelo
Zu finden in: ISSEP 2014 (Seite 88 bis 99), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
As part of the project 'Educational standards in vocational schools†the responsible Federal Ministry compiled competence models, descriptors and didactic examples for Informatics in technical high schools (HTL). The implementation of this project implies a paradigm shift for the vocational school system, which requires a new pedagogic foundation. This paper presents a didactical concept, that meets the requirements of the educational standards in general and competence orientation in particular. A proposal for the implementation of these educational standards in the competence area industrial information technology (INIT) is presented. The specification is based on selected teaching sessions for micro controller technique. Learner-oriented teaching methods are applied, along with procedures to promote the learners´ intrinsic motivation and creativity in general. It became apparent that the competence area INIT conveys remarkably demanding learning outcomes and its implementation proved challenging on multiple levels.
Von Markus Brunner, Monika Di Angelo im Konferenz-Band ISSEP 2014 (2014) im Text Competence Orientation in Vocational Schools Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Competence Orientation in Vocational Schools - The Case of Industrial Information Technology in Austria: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 224 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.