Teaching for Transfer of Problem-Solving Skills to Computer Programming
Zu finden in: Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Seite 193 bis 206), 1992
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Computer programming is a problem-solving activity that requires transfer of training to programming problems that were not taught. Three effective methods for promoting transfer are to provide conceptual models of the computer during instruction, to pretrain the users in relevant prerequisite skills such as comprehending a list of directions, and to encourage users to develop the problem solving strategies of experts such as breaking a problem into separate parts. These instructional methods improved problem-solving performance substantially over conventional instruction. The results are consistent with Singley and Anderson´s [27] theory of specific transfer of general skills.
Von Richard E. Mayer im Buch Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992) im Text Teaching for Transfer of Problem-Solving Skills to Computer Programming Dieses Kapitel erwähnt ...
1 Erwähnungen
- Teaching Fundamental Concepts of Informatics - 4th International Conference on Informatics in Secondary Schools - Evolution and Perspectives, ISSEP 2010, Zurich, Switzerland, January 13-15, 2010 (Juraj Hromkovic, Rastislav Královic, Jan Vahrenhold) (2010)
- Sustaining Informatics Education by Contests (Valentina Dagienė)
Anderswo finden
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.