Student-Centered, Open Learning EnvironmentsResearch, Theory, and Practice
Michael J. Hannafin, Janette R. Hill, Susan M. Land, Eunbae Lee
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 641 bis 651), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
New learning environment designs and frameworks have emerged that are consistent with constructivist-inspired views of learning. Collectively, student-centered, open learning Âenvironments provide contexts wherein the individual determines learning goals, learning means, or both the learning goals and means. The individual may also establish and pursue individual learning goals with few or no external boundaries as typical during spontaneous, self-initiated learning from the Web. The approaches represent fundamentally different learning and design paradigms and philosophies. However, student or self-directed learning has been criticized for lacking compelling evidence to document effectiveness. As new models emerge and technologies develop, we need to both document evidence that supports and challenges student-centered approaches and refine our approaches to designing effective environments. This chapter provides an overview and critical analysis of student-centered learning, and proposes directions for advancing needed research, theory, and practice.
Von Michael J. Hannafin, Janette R. Hill, Susan M. Land, Eunbae Lee im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Student-Centered, Open Learning Environments Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | cognitive load theory (CLT) |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Partizipative Mediendidaktik - Gestaltung der (Hochschul-)Bildung unter den Bedingungen der Digitalisierung (Kerstin Mayrberger) (2019)
- Digitales Lehren und Lernen (Jörg Zumbach) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Student-Centered, Open Learning Environments: Research, Theory, and Practice: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 252 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.