/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Instructional Message Design

Past, Present, and Future Relevance
M. J. Bishop
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyInstructional message design explores how various media and delivery systems might be used more effectively to help optimize instructional communications within context-specific instructional situations and learner needs. But use of the term appears to have fallen out of favor over the years since the mid-1990s. A review of the historical and theoretical foundations of instructional message design reveals that, while instructional design generally has shifted from objectivist to more constructivist perspectives on learning theory, the instructional message design field remains firmly rooted in early 'transmission oriented” communications models. It appears that instructional message design has also suffered from definitional problems as well, with more recent narrow views of the field focused on media attributes supplanting earlier broad views of the field as an applied 'linking science” between theory and practice. And, finally, while findings from studies on media attributes provide designers with some guidance for generally what will not work in terms of cognitive processing, the guidelines seldom shed light on what one should actually do within a particular learning context. It appears that reestablishing instructional message design as a valid area of inquiry within the field of instructional design will require catching up with recent philosophical shifts in communication theory while adjusting our definitions and research foci accordingly. The chapter concludes with recommendations for a revised guiding theoretical framework based on conversation theory, a broader definitional focus that looks at more than just optimizing cognitive processing, and a new systems view of our approach to research in this area.
Von M. J. Bishop im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Instructional Message Design

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
cognitive load theory (CLT) , design thinking

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Instructional Message Design: Past, Present, and Future Relevance: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 260 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.