Cousins but Not TwinsInstructional Design and Human Performance Technology in the Workplace
Wellesley R. Foshay, Steven W. Villachica, Donald A. Stepich
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 39 bis 49), 2014
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Zusammenfassungen
Instructional design (ID) and human performance technology (HPT) stem from a common origin in systems thinking and behavioral psychology, but today the two fields employ different research bases, system foci, and methods. To contrast these fields, this chapter presents an idealized and abstracted discussion that examines the theoretical origins of the two fields, briefly describes their similarities, and focuses on their differences in terms of analytical frameworks and methods. We conclude that contemporary practice in most contexts combines elements of ID and HPT, particularly when working in cross-functional teams seeking to improve organizational performance. Practitioners of ID are likely to encounter HPT in their work, and they may be called upon to serve as part of a cross-functional team using HPT as a common conceptual framework.
Von Wellesley R. Foshay, Steven W. Villachica, Donald A. Stepich im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Cousins but Not Twins Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Denkenthinking , design thinking , Psychologiepsychology , Systemsystem , Systemdenkensystems thinking |
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Cousins but Not Twins: Instructional Design and Human Performance Technology in the Workplace: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 400 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.