The Influence of Students’ Personal and Home Background on Computer and Information LiteracyZu finden in: Preparing for Life in a Digital Age (Seite 101 bis 124), 2014
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Zusammenfassungen
In this chapter, we investigate ICILS survey data with regard to Research Question 4: What aspects of students’ personal and social background (such as gender, socioeconomic background, and language background) are related to computer and information literacy? In order to help answer this question, we reviewed potential associations between CIL achievement and gender as well as between CIL and four types of indicators of students’ home background.
Von Julian Fraillon, John Ainley, Wolfram Schulz, Tim Friedman, Eveline Gebhardt im Buch Preparing for Life in a Digital Age (2014) im Text The Influence of Students’ Personal and Home Background on Computer and Information Literacy - Educational aspirations (expected highest educational attainment);
- Socioeconomic background (parental occupation, parental education, and number of books at home);
- Immigrant status and language use; and
- Home-based IT resources (number of computers or laptops and internet access at home).
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Begriffe KB IB clear | Computercomputer , GenderGender , ICILS , Informationskompetenzinformation literacy , Internetinternet |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.