Bridging Personal Learning EnvironmentsInterfacing personal environments and Learning Management Systems: The example of a bookmarking tool
Tobias Hölterhof, Richard Heinen
Zu finden in: The PLE Conference 2013 (Seite 52 bis 67), 2013
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This conceptual study investigates the ability to connect learners Personal Learning
Environments (PLE) by a central, permeable and social Learning Management System
(LMS). Within the exemplary scope of bookmarking tools as an element of learners PLE
in Higher Education (HE), the relevance of this conceptual idea is shown with reference
to the social bookmarking tool “Edutags” as well as by a survey about the heterogeneity
and use cases of bookmarking tools in distance learners PLE. As the analysis shows the
issue of connecting PLEs – a metaphor with can be adopted from “bridges” in graph
theory and social network analyses – refers to a non dominant and inconsistent design
of a LMS. Theoretical questions concerning the relation between personal and social,
institutional and private, consistency and heterogeneity are addressed. As a framework
for implementing the interface, the Content Management System “Drupal” is considered
as well as the social Learning Management System “OnlineCampus Next Generation”.
Von Tobias Hölterhof, Richard Heinen im Konferenz-Band The PLE Conference 2013 (2013) im Text Bridging Personal Learning Environments Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Katherine Faust , Tobias Hölterhof , Michael Kerres , Axel Nattland , Stanley Wasserman | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Content Management SystemContent Management System , Learning Management System (LMS) / LernplattformLearning Management System , Personal Learning EnvironmentPersonal Learning Environment , social bookmarkingsocial bookmarking , social network analysissocial network analysis | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | del.icio.us |
Tagcloud
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.