Types of Questions in Computer Science EducationZu finden in: Guide to Teaching Computer Science (Seite 143 bis 163), 2011
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
As in the teaching of any discipline, computer science teachers are expected to vary their teaching methods, and therefore this pedagogical issue should be included in the MTCS course. This chapter focuses on how to achieve this pedagogical target by using different types of questions. It explores and discusses different types of questions that computer science educators (middle and high school teachers as well as university instructors) can use in different teaching situations and processes: in the classroom, in the computer lab, as homework, or in tests. The chapter lays out also the advantages of using a variety of question types both for learners and teachers, and focuses on the design process of different question types. Though the types of questions presented are mainly related to programming assignments, most of them are suitable also for other computer science contents.
Von Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis im Buch Guide to Teaching Computer Science (2011) im Text Types of Questions in Computer Science Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Hausaufgabenhomework , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Programmierenprogramming , Prüfung |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Types of Questions in Computer Science Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1643 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.