Driving Forces for ICT in LearningAlfons ten Brummelhuis, Els Kuiper
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 97 bis 111), 2009
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Zusammenfassungen
Educational change has some reason for taking place. Those reasons are driving forces. Based on a conceptual framework representing the key elements of learning process, this chapter discusses four driving forces for the use of ICT in learning: the teacher, the learner, the learning content and the learning materials. A learning process is seen as the result of both structural conditions (of content and materials) and individual characteristics (of teacher and learner). We argue that the dominance of each driving force can be seen as an instructional paradigm for learning. In order to illustrate the mutual influence and dependence of the driving forces, we elaborate an example of the way driving forces interact. In a final section, we discuss some major implications derived from the various paradigms of ICT in learning and the controversies teachers face when integrating ICT in classroom practice: technology push versus educational pull, and the necessity of leadership and personal entrepreneurship.
Von Alfons ten Brummelhuis, Els Kuiper im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Driving Forces for ICT in Learning Dieses Kapitel erwähnt ...
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Driving Forces for ICT in Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 144 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.