The contributions from the home
Zu finden in: Visible Learning, 2009
Diese Seite wurde seit 12 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The home can be a nurturing place for the achievement of students, or it can be a place of low expectations and lack of encouragement in learning. Most parents, however, begin with positive aspirations for their children: certainly children are born into a set of expectations and these expectations can be critical to the success of children when they go to school. A major concern is that some parents know how to speak the language of schooling and thus provide an advantage for their children during the school years, and others do not know this language, which can be a major barrier to the home making a contribution to achievement.This chapter investigates the influences of the family resources, the family structure and environment, television, parental involvement, and home visiting. A theme developed in this chapter is that parents can have a major effect in terrm of rhe encouragement and expectations that they transmit to their children. Many parents, however, struggle to comprehend the language of learning and thus are disadvantaged in the methods they use to encourage their children to attain their expectations.
Von John Hattie im Buch Visible Learning (2009) im Text The contributions from the home Dieser Text erwähnt ...
Aussagen KB IB clear | Eltern beeinflussen den Schulerfolg ihrer Kinder |
Begriffe KB IB clear | Elternparents , Familiefamily , Fernsehentelevision , Lernenlearning , Schuleschool |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.