Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Reflections at Hand

Using Student Response System Technology to Mediate Teacher Reflective Thinking
Lisa Waller, Kellah Edens
Erstpublikation in: Journal of Technology and Teacher Education, Volume 20, Issue 2, April 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

The purpose of this study was to empirically investigate the association between teachers’ self-reported reflective practices and their use of student response systems. Analysis of responses from 214 teacher participants from the southeastern United States (US) to the Teachers’ Technology Use and Belief Survey (TTUBS) revealed the following findings. First, self-reflection scores and reported student response system (SRS) use were low yet significantly correlated. Second, an increase in SRS predicts an increase in self-reflection. This study also shows SRS use the highest in middle school classrooms and, moreover, beginning teachers report using SRS more than experienced teachers. Considerations involving SRS availability, training, and use are discussed relative to the findings. Implications for enhancing professional growth through SRS use and reflective practice also are presented.
Von Lisa Waller, Kellah Edens im Text Reflections at Hand

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Louis Abrahamson, David A. Banks, Donald A. Schön

Begriffe
KB IB clear
Classroom response systemClassroom response system, LehrerInteacher, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1983The Reflective Practitioner (Donald A. Schön) 7, 6, 10, 10, 1, 1, 3, 1, 7, 4, 7, 1047710579
1986Educating the Reflective Practitioner (Donald A. Schön) 4, 6, 6, 2, 4, 8, 2, 3, 6, 1, 7, 82118320
2006 local secure web Audience response systems in higher education (David A. Banks) 5, 1, 1, 9, 1, 2, 1, 2, 3, 2, 6, 23582424
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local secure web A Brief History of Networked Classrooms (Louis Abrahamson) 1100

iconDieser Text  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Aufgrund der Grösse ist diese Grafik nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser (vermutlich IE) aber nicht unterstützt.
Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Reflections at Hand: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 129 kByte; WWW: Link OK 2020-02-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.